And a happy new year...

Man vet att det är dags att skriv ett nytt inlägg när senaste gången man skrev något var det om att man klippt sig och nu vill man klippa sig igen. Dessutom hade det visst blivit ett nytt år också... och jul... och slutprov... and so on.
Så alla mina kurser är nu över vilket betyder att jag talar flytande kinesiska. FRåga mig om vad som helst (förutom versioner av tjing tjong för det betyder absolut ingenting), i know it all! Proven visade sig inte vara svåra alls efter att ha oroat sig över det i veckor. Några dagar inna fick vi nämligen alla frågor i förväg helt utan anledning. Men det var ju kul det. Behöver jag inte bråka med csn om att få behålla mitt bidrag iaf.

Nu tar jag och bor kvar här i Kunming till den 17e januari då jag sticker till Shanghai och möter Brorsan och sen vidare till Beijing där jag möter upp med Gustaven den 29e. Sen så måste jag ner till Kunming igen där mitt hemflyg går den 14e så det blir en roadtrip genom kina med Gustav. Troligen Beijing-Pingyao-Xi'an-Chengdu-Kunming. Mycket att se på inte så jätte lång tid men det blir nog bra.
Imorgon blir det en liten tvådagars utflykt med folk för att se på risterrasserer bla. Blir nog trevligt. Ska försöka att uppdatera er på det men det får man ju ser hur det blir med.

Avslutar med en tittarfråga:

Det här är buss 111 som jag tagit till skolan typ varje vardag fram och tillbaka. Frågan lyder; frågan lyyyyyder: Hur många bultar fin... fel fråga. Riktiga frågan: Hur många kineser går det att pressa in i den en fredagseftermiddag klockan typ halv sex? Närmast min uträkning får en gratis bussresa med denna buss av mig á 1.1018588 svenska kronor. Uthämtas innan den 14 februari 2012.
That is that. Var glad. Syns.

Kommentarer
Postat av: Gustav

63 stycken!

2012-01-10 @ 13:29:57
Postat av: Ulia

182,3 tror jag

2012-01-10 @ 17:07:17
Postat av: Bengt-Erik

Puh äntligen ett inlägg på bloggen. Vi har väntat. Det går in tre kineser fler än vi tror. Hälsa till shanghai o Beijing från mig

2012-01-12 @ 20:07:50
Postat av: Gustav

Du inser att om jag vann så tänker jag kräva bussresan av dig när jag kommer ner..

2012-01-18 @ 17:13:49
URL: http://gustavhederfeld.blogg.se/
Postat av: mos

gustav, du e ute och cyklar. minst 68 är det. kommer ner till chinatown om jag har vunnit, inga problem. ha det nu så underbart på resorna alla unga män

2012-01-20 @ 01:31:04
Postat av: Jimmy

253 st.



Varför åker du hem från Kina så tidigt för????!

2012-01-27 @ 10:33:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0