I don't care if the whole club is dead

Cuz the party's in my head

Kanske är dags att skriva lite här igen.

Det har varit en intressant helg kan man säga. För att inte gå in på allt för mycket detaljer så har jag nu blivit introducerad till det kunmingiska nattlivet. För er som undrade så består klubbandet i kina av att dricka en del whisky med iste, spela en del liar's dice och allmänt ha en del kineser som stöter på en... och med kineser menar jag framförallt kinesiska män... inget fel med det, jag blir glad oavsett vem som försöker stöta på mig men det råkar inte vara den läggningen jag har. Så that's all gooood.

I en helt och hållet absolut orelaterad nyhet har jag blivit av med mitt bankomatkort. Så nu lever jag på 700 spänn jag tagit ut här om dan... vilket man i för sig kan leva på hur länge som helst här men ändå. Något sparsam får man ju vara.

Vad mer sen senast... jag har fram tills nu framgångsrikt lyckats skjuta upp att plugga kinesiska så det kommer jag väl få sitta och göra idag efter jag skrivit klart det här. Som alla ni som har Angry Birds Seasons installerat på era mobiler borde veta så är det Midhöst- eller Månfestivalen idag här i kina vilket framför allt betyder att man är ledig och äter massa mooncakes som är otroligt vidrigt. Det lilla jag har sett så verkar det inte vara en jääätte stor del här i kunming i alla fall men man får väl se. 

Just det, namnet ja. Jag dissade alla era förslag och tog ett riktigt från min lärare istället. Wén lè blev det i alla fall vilket låter lite som Olle iaf. Wén betyder typ kultur eller kulturellt eller nåt sånt och lè är glad så det är väl ett okej namn antar jag. 文 乐 med tecken så det är ganska enkelt att skriva också.

Så ja. Känn er uppdaterad. Nu ska jag ta och koka mig ett paket nudlar och plugga in massa tecken jag borde kunna till imorgon. Studentliv i Kina och studentliv i Sverige är inte så extremt olika...

Kommentarer
Postat av: Greta -The MoM

Fjäskigt att lyssna mer på läraren än sin mamma. ;-)

文 乐 visade sig fö vara en utmaning för googletranslate i min dator. Med god vilja kan man få det till kultur-musik. Helst tycker den att du ska heta Bunraku (vilket enl samma källa är en amerikansk film om " a young man who has spent his life searching for revenge only to find himself up against a bigger challenge than he originally bargained for".

2011-09-12 @ 09:48:40
Postat av: Elin, The MoM´s sister

Fantastiskt roligt att läsa om dina äventyr.



Angående alla killar som stöter på dig, kan det vara så att du gått in på nån gayklubb? Kan du se skillnaden på det utifrån?



Kramis

2011-09-12 @ 10:51:53
Postat av: Gustav

Har du kollat i kortfacket i plånboken? Jag tycker du ska ragga hem nån liten kinespojke! De e visst din läggning..

2011-09-12 @ 19:55:18
URL: http://gustavhederfeld.blogg.se/
Postat av: mos

ja det var väl på tiden med lite uppdatering!!! här sitter man och trycker på f5 hela dagarna och får ingenting för det.



ang klubbandet så slog mig samma tanke som elin. den grejen hände mig första kvällen jag var ute i barcelona i din ålder (=lääänge sen). fast jag tog det inte lika bra som du, blev skitsur för att inga snubbar stötte på mig tills jag fattade dealen....



jobbigt med kortet, druckit lite för mycket iste? ska du få nytt skickat eller hur gör man?



2011-09-12 @ 23:51:34
Postat av: Greta -The MoM

Fortfarande undrar jag - med en mammas envisa tjatighet - vad din blogg heter?

2011-09-14 @ 10:11:04
Postat av: Greta -The MoM

Med en mamman tjuriga envishet undrar jag fortfarande vad bloggen heter? Med våra latinska bokstäver, alltså.

2011-09-14 @ 12:06:50
Postat av: Greta -The MoM

okej, ni kan ta bort åtminstone ett av ovanstående tjatiga kommentarer.

2011-09-14 @ 12:07:57
Postat av: Greta -The MoM

I vårt hus bankas det, dras rör och sågas klinker - ackompanjerat av Radio Gotland.

Plötsligt hör jag något bekant från radion; I DON'T CARE IF THE WHOLE CLUB IS DEAD - Cuz the party's in my head!... (en låt jag aldrig märkt att jag hört förr).

Tänker: är det inte dags för lite ny Kina-info?

2011-09-22 @ 10:46:47
Postat av: mostern

Håller med föregående "talare" att det är väldigt lite Kina-info, men tänker att du kanske är upptagen med mandariner.



Kramis

2011-09-22 @ 19:06:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0