Sometimes you want to go...

where nobody really knows your naaaaame. Eller uttala det för den delen.
Så det blev en liten resa i alla fall.
Kunming-Dali-Tiger Leaping Gorge-Lijiang-Kunming
Så det får väl bli en liten följetong av det. Dagens avsnitt: Dali.
För er som undrade så är det alltså inte Salvador Dalí som jag var och besökte utan staden Dàlǐ old town i nordvästra Yunnan. Dali är i alla fall en gammal stad med stenmur runt och med massa turistar i. Så sånna har man inte sett förut. Men det var kul ändå. Boende på hostel, turistande hela dagarna och en del öl på kvällen. It's all good. Lite bilder har jag i alla fall tagit.
where nobody really knows your naaaaame. Eller ens uttala det för den delen.
Så det blev en liten resa i alla fall.
Kunming-Dali-Tiger Leaping Gorge-Lijiang-Kunming

Så det får väl bli en liten följetong av det. Dagens avsnitt: Dali... part 1.

För er som undrade så är det alltså inte Salvador Dalí som jag var och besökte utan staden Dàlǐ old town i nordvästra Yunnan. Dali är i alla fall en gammal stad med stenmur runt och med massa turistar i. Så sånna har man inte sett förut. Men det var kul ändå. Boende på hostel, turistande hela dagarna festande hela nätterna. It's all good. Lite bilder har jag i alla fall tagit.

En busstation. Det blev en hel del bussåkande om man säger så... och inte de mysigaste turerna heller. Visst, bussturen skulle kanske inte behöhat varit så lång och jobbig... om det inte vore för att det var Kinas nationaldag och varenda Yunnan-bo var i trafiken... och att även om det byggs hur jäkla mycket moterväg som helst i Kina så finns dom inte precis nu när jag vill det.



Albin och Per på busstationen. Mina föredetta klasskamrater och två av mina fyra reskamrater.


Humpen. Bild från The Dali Hump där vi bodde och spelade rätt så mycket biljard. Jag har kommit på att jag gillar att spela biljard. Varför har jag inte spelat biljard sen högstadiet för? Det är ju svinkul att spela biljard. Whateva, jag ser väldigt koncentrarad ut här tycker jag...


I'm Batmaaaaan! Vår korean Lee vi hade med på resan. Han har för övrigt fått det västerländska namnet Batman så han är inte alls svintuff. Till vänster har vi även den sista följeslagare Robin. Lite skakig men vem är inte det.


Pappershink. Det är viktigt att man vet vad man ska göra av sitt toapapper... och vad man sen ska göra med hinken efteråt...

Och det var det jag orkade skriva ikväll. Fortsättning följer imorgon med möte med en ickemandarintalande gubbe, djungeläventyr till random gravplatser och vandrarhemmets personal nedsupna i drag-utstyrsel. Så där har ni en cliffhanger att bita i...

Syns

Kommentarer
Postat av: Jimmy

Spelade inte vi lite biljard i Afrika med.. vad han nu hette? Den schyssta killen... För mig han hette något på A... hmm....

2011-10-09 @ 18:12:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0