Relax, take it ee-eeee-sy.

For there is nothing that you can do! Okej? Så chilla.

Så tydligen tror folk att man gått och dött bara för att man inte uppdaterat bloggen på några dagar. Därför får jag väl ta och offra mig och uppdatera lite.

Jag lever. Jag var förkyld men nu mår jag bra. Jag ligger inte döende på sjukhus med lunginflammation eller nåt annat. Så det så.

Midtermet gick helt galant eftersom jag är så jävla pro på kinesiska. Gissa vem som blev etta i klassen. Ledtråd: han börjar på 文 och slutar på 乐... Alltså Wén lè... Alltså jag. Måste jag bokstavera allt för er?! Jesus. Okej så bestod provet bara av uppgifter från boken och det var precis det jag hade tränat på och okej så hade min klass bara ett prov medan mina föredetta klasskamrater hade två svinsvåra prov men ändå. Jag är ändå bättre än alla er på kinesiska så!

Sådär nu är ni uppdaterade sen senast. Vad mer har hänt... I lördags var jag och tre klasskamrater ute och turistade oss lite. Vi åkte då till Xiǎorénguó, bokstavligen lillfolkslandet eller på engelska Dwarfkingdom. Det var... en upplevelse. Dwarfkingdom är ett ställe där cirka 40 kinesiska dvärgar (eller 20 normalstora personer om du vill räkna så) har samlats för att uppfylla alla kineser fördomar om dvärgar. De lever i svampar (inte på riktigt då) och har två gånger om dagen framträdande utklädda i barnutklädningskläder med sång och dans. Ja, det var lika absurt som det låter. Men when in Kina turista as the Kineser do som det gamla ordspråket går.

Jag åkte endast dit av en anledning. Ni vet hur man brukar säga att motsatser attraherar varandra? Det har stället måste ju i sånna fall vara det perfekta stället för mig att hitta en blivande brud! Går det att vara mer motsatt till mig än en kinesisk dvärg inom showbiz. Skulle inte tro det. Tyvärr blev det inget av med den saken den här gången. Får nog åka tillbaka när jag lärt mig lite mer kinesiska...

Jag orkar inte gå in på hur politiskt korrekt eller okorrekt denna parken är så ni får nöja er med lite bilder

En vaktdvärg vid sitt hus. Hade samma typ av plasthjälm som jag själv hade under medeltidsveckan som liten...


Dance my minions, dance. Den extremt fina showen.

Äsch vad segt det är att ladda upp bilder. Jag får köra en diabildsvisning när jag kommer tillbaka till Svea igen.

Efter dvärgparken åkte vi in till stan och spenderade resten av dagen/kvällen/natten åt att sitta på gamecafe, ett ställe där man för en tjuga kan sitta och spela massa olika spel under en kväll. Vi satt där i 11 timmar så då var det ju ganska prisvärt.

Nu ska sovas.

Syns.

Btw, varför måste ni hålla på och byta tid för, nu är det ju ännu längre tid mellan oss

Kommentarer
Postat av: Moster Elin

JA! Jag erkänner! Det var jag som undrade om du låg på sjukhus med lunginflammation och i febern inte kunde kommunicera på kinesiska och göra dig förstådd.



Skönt att du är på hugget igen och grattis till fina resultatet på provet.



kramis



Mostern

2011-10-31 @ 19:59:00
Postat av: Moster Elin

JA! Jag erkänner! Det var jag som undrade om du låg på sjukhus med lunginflammation och i febern inte kunde kommunicera på kinesiska och göra dig förstådd.



Skönt att du är på hugget igen och grattis till fina resultatet på provet.



kramis



Mostern

2011-10-31 @ 19:59:09
Postat av: Mostern

Undrar varför mina inlägg kommer två gånger? Så bra är de väl inte?

2011-10-31 @ 19:59:53
Postat av: Olle

Hehe kan säga att jag pratar till stor del om din syster också ;)

2011-11-01 @ 10:39:05
Postat av: mos

hahahaha asså den där dvärgparken. jag dör.

2011-11-01 @ 12:47:12
Postat av: Greta -The MoM

Dvärgparken dök upp i SVT i går kväll, som en avstickare för Karl Pilkington resa med Trans-Sibiriska (En idiot på resa).

Finns på SVT play.

http://svtplay.se/t/149535/en_idiot_pa_resa

2011-11-21 @ 07:25:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0