Narval!


Har varit lite tomt här på senaste tiden så därför kommer nu en väldigt het och seriös spaning jag har: 
Narvalar är helt otroligt häftiga!

Fatta det är en jäkla val med ett horn på huvudet. Okej det kanske inte är ett horn utan en huggtand men i alla fall. Folk brukar jämt gnälla om att vi måste rädda isbjörnarna och valarna m.m. Inte sant. Det räcker bra med en art av djur. Knubbisarna med de tre meter långa hornen, havets enhörning! De är ordet "awesome" förkroppsligat helt enkelt! Alldeles för lite om narvalarna i svensk media idag. Är det bara jag som ser hur tuffa dom är?

För att hedra narvalen så har jag bestämt att "Narval" här med är en synonym för "häftig":
Exempel 1: "Shit den här bloggen är verkligen jätte snygg. Den är så narval!"

Jag kan till och med sträcka mig till att Narval borde bli det internationella måttet för coolhet. Just det. Det här är bra alltså. Är det någon som har numret till SI-systemet eller? 1 narval=1 Na=coolheten för narval
Exempel 2: "Coolhetsvärdet för flygande-ninja-noshörningar är 0,81 Na medan värdet för Leif Silbersky bara är 0,002 Na" 

Narval fanns inte ens med i min T9 upptäckte jag nu! Fick bara bra fram "nästak". Inte okej! Därför ber jag nu er läsare att för det första lägga in narval i er mobil och för det andra försöka att få in ordet i ett samtal kanske en gång per dag sådär.

Spread the word!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag håller så med! fast klumpfiskar är okcså ganska tuffa och bör itne utrotas, skulle nästan säga att dom är iallafall 0.9 Na.

Men en bild hade ju inte varit helt fel (dagens tips :) )

2009-02-23 @ 18:20:41
Postat av: Olle

Så!

2009-02-23 @ 18:29:08
Postat av: drDisa

Svar på detta inlägg kan läsas på min blogg (0,13 Na men på väg uppåt!)

2009-02-23 @ 19:43:08
URL: http://studentdisa.blogspot.com/
Postat av: drDisa

Du är så narval, så du styr andra bloggar. Snyggt! Denna blogg ger tips på 365 saker man kan göra, och dagens tips där behandlade du för två dagar sedan. Narval!



http://www.365saker.se/2009/02/25/56-etablera-ett-nytt-ord

2009-02-25 @ 17:37:24
URL: http://studentdisa.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0